torsdag 25 oktober 2007

Fullt schema

Igår hade vi fullt upp. Dagen började med massor med kläder som skulle tvättas. Jag tvättade och Henrik spelade CS. (Dålig affär den där Jala när dom inte ens frågade lov av mig om dom fick sälja det åt honom) Ingen var med hunden men han klarade sig så bra själv. Alltid då och då gick han in i sovrummet och skällde åt Riittas nallar som hon har på sängen. sen skulle Riitta skjutsas o sen skulle vi handla. Klockan 4 hade vi bokat Vuono. Det första man fick göra var o börja äta, fast vi kom dit för att bära pingisbordet till gamla sidan. Vi åt pankaka. Sen bar dom andra bordet och jag var arbetsledare. Sen var jag och Fredde på en liten skogspromenad med Diesel. Han hittade en rutten älgdel eller nåt som han började nosa på, hujja vad den var äcklig. Hunden sprang iaf som en galning. Han hade inte fått springa sådär på tre dagar. O så var det mat igen. Renskav med potatis, skitgott:) Hunden fick stanna i bilen och sova, för han får ju inte komma in i Vuono när vi har så många bekanta som är allergiska. På kvällen for jag på kurs till byagården. Sen hem o fixa tvätt igen.

Jag har skickat mejl åt dom där i Kalix men när ingen svarar så kan man ju inte gå på kursen?! Det är nog tre dagar sen jag skickade och det står "först till kvarn", men man måste ju veta när den börjar och vilken dag om man ska kunna komma!? Ja vet inte... Onödigt bara att dom har en adress man kan mejla till när det inte finns nån person som kollar den mejlen.

Ikväll ska jag på tjejkväll till Colorama:) O snart är det Piteå;)

1 kommentar:

Cathi sa...

Du kanske har fått svaret redan - men vi har svarat att det är mot linjer och rynkor. - Vi sa just att man blir lite osäker för ibland kan dom säga något som ger merförsäljning fast ett annat alternativ är mer rätt!!