fredag 19 oktober 2007

Fredag

Skönt med fredag, och ledigt. Vi har varit i Kotalahti hela förmiddagen. Vi grillade korv med Danne o så gick vi en lååång skogspromenad. Danne hade bestämt att Diesel oxå skulle få korv så han fick några små korvbitar. Sen när vi for hem så ropade Danne efter oss " Hejdå Diesel" :) Men åt mig o Henrik sa han minsann ingenting:P

Ikväll ska nog jag och hunden bara mysa o ta det lugnt. Om inte Mamma o Tobbe vill komma o göra scrapbook med mig. O sen senare ska vi kolla idol. Kan hända att jag får jobba imån, så ska känna mig riktigt ledig hela kvällen:)

Imån kväll kanske vi kan fara till Kukkola, det är ju ett tag sen vi var dit. Hunden är mycke lugnare när han har fått springa av sig nånstans i nån skog o inte bara gå i koppel hela tiden. Sen får man ju inte gå mer än 10 - 15 minuter i koppel med honom men om man har honom lös kan man ju vara ute en hel dag fast.

Fick höra av uppfödarna att det är en envis typ jag har o göra med... o som tur är så är jag oxå väldigt envis;) Vi tränade ju faktiskt här om dagen i tjärhovet. Fick många bra tips och det känns redan som att Diesel går bättre i koppel. Snart ska vi börja öva viltspår, o de ska bli jätte kul. Diesel o Skimra fick verkligen busa av sig när dom träffades:) Sen klippte vi svanshåren och drack lite kaffe. Det var roligt. Hoppas Henrik är ledig nästa gång vi ska träna, för han är skitdålig på att läsa böcker o sånt där. O så tycker han att jag är konstig när jag säger tex. att man inte ska tjata på hunden o sånt för han fattar inte varför:)

Nu gör hunden nå hyss där i köket tror jag, eller så är de ripuli på gång :O

Hejsvejs o trevlig kväll, glöm inte IDOL

1 kommentar:

Susanne sa...

Kattis, jag ska glömma idol :)