fredag 30 november 2007

Toa-Rally


Jag har inte fått sova inte en blund inatt. Och säkert inte Diesel heller. Varenda gång jag har hållit på att somna om så har han behövt gå ut o bajsa rännskit. Ungefär 6 gg av dessa 36 har han bajsat inne, endast en gång kom det på mattan. Vet inte hur jag ska få bort de:( Försöker med samma metod som när han har pissat på Henkas mammas mattor men då blir det ju den där härliga bruna fläcken kvar. Sen kan man inte plocka upp det vad han skiter s hela farmors gård är full med bajs. Hoppas det börjar snöa snart så slipper jag gå med spade och söka för jag har gömt högarna med snö. Vad ska man göra så att han blir frisk? Han är jätte ledsen här i sackosäcken. O jag är less för att jag inte har fått sova. Ska man ge honom frukosten? Svårt o veta när man aldrig har haft en sjuk hund förut... Nu ska jag försöka få tag på en människa som kan hjälpa mig:)

1 kommentar:

Cathi sa...

Molly har ju ränn.... alltid då och vi fick rådet att låta tarmen vila från mat...risavkok - el majsvälling - lite åt gången - men ofta...och sen bara vatten.
Risavkok= koka ris med lite mer vatten och sila bort riset.

Hoppas det ordnar sig...