tisdag 13 november 2007

Älskar snö

Det gör både jag och Diesel:) Bara det inte kommer för mycket :/ Men det är alltid nåt speciellt med den första snön varje år. Och för Diesel är det ju första ggn i livet. Han bara springer och gräver och äter i snön och vill inte alls komma in igen, oavsett hur länge vi har varit ute. Måste fara till Kukkola med honom nån dag. Månne om han alltid kommer o tycka att snö är lika roligt!? Förresten så måste jag få meddela att Henrik började utbildning nord idag. Han ska bli bilmekare:) Det var snabba ryck. Han var på möte igår och skulle skriva in sig på väntelistan och idag fick han börja kl 9. Får siii då vad han säger när han kommer, om han tänker gå tillbaka dit imån? O så är jag jätte glad för en sak till och det är för att min soffa blev lagad idag. Nu hoppas man bara att det slutar att sprätta för tanten som lagade den kunde förståss inte lova nånting.

Gissa vad Diesel väger nudå!? 20.3 kg (igår) Han börjar vara riktigt stor och stark.

På den här bilden ser hans huvud ut att vara lika stort som hela kroppen men egentligen så har han jätte litet huvud i jämnförelse med sin kropp :P Bilden bara luras lite... Och så är det ett under att jag lyckades få honom att sitta still ute och till och med få en bild.

Ungefär såhär galen är han i snön. Ca 99% av mina bilder har blivit helt dåliga och suddiga för att han hoppar runt och springer så mycket hela tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hela 20 kg !!
Det är lite mer än mina på 5kg och 7,5 kg.