fredag 16 november 2007

Fredag hela veckan

Hundkursen på onsdag gick utmärkt =) Först när vi kom dit så tänkte jag att hur dum får man vara som far frivilligt till Kalix och dessutom betalar för det. Som om jag inte fick nog på praktiken?! Det känndes som att vi var nå utomjordingar för folk stirrade bara på oss, ingen sa hej eller välkommen, men efter ett tag när vi började med uppgifterna så verkade det finnas nån trevlig människa i Kalix oxå. Man har ju hört att Kalixbor är lite speciella, men inte så lite heller;) Man tycker ju dom är helt underliga.

Hur som hellst så fick man höra lite allt möjligt "bra o veta" där borta. Intruktören var kunnig och hon gav såna där små och bra tips. Tex. så ska man inte säga först "sitt" åt hunden och sen "ligg" direkt efter, för dom blandar ihop vilket som är vilket. Det är därför Diesel aldrig har kunnat sätta sig när han har legat och man sagt sitt för han har trott att han redan gör det och tvärt om. Så nu kan han "ligg" oxå:) Nästa gång ska vi träna fot utan koppel och inkallning. Har redan börjat kolla efter en kurs som vi skulle kunna gå efter den här som är till jul. Men då hellst att den är i stan =)

Nu ska jag laga mig nån god middag. Jag laga god middag?! nu sa jag fel... Jag ska laga nudlar eller nåt i den stilen. kanske bullens? Jag och laga mat = att det inte blir av riktigt. Men jag kan ju skryta med att jag kan baka;)
Snart börjar ju idol oxå, och så måste jag få bukt på den här hunden som härjar.

Ha en bra kväll alla mina vänner och bekanta =)

Inga kommentarer: