måndag 19 november 2007

40 suomihittiä :D

Nu har jag musik o lyssna på hela långa veckan. Laddade hem riktig finnemusik. Men mest glad är jag för att jag fick vikingarnas julskiva på CD. Det är den absolut bästa julmusiken som finns!! Men ska inte lyssna på den förrän till första advent. Jag vägrar att börja julpynta eller lyssna på julmusik innan det är jul. Dricker inte ens julmust i förväg;) Henkas mamma o syster har ju redan börjat julpynta, men jag vägrar. Har sagt åt dom att dom är lite knasiga. Vi har ju knappt snö. Innan det är december är det enligt mig strängt förbjudet att sätta fram nånting som har med julen att göra. Att längta tills det blir jul hör ju till, och det är oxå mysigt. Det enda jag har gjort är packat in julklappar, men vad ska man göra när man jobbar på jala?! Jag kan ju inte säga åt kunderna att jag inte gör julklappar enligt mina traditioner förrän i december:D

Var på en skön promenad med Diesel och han gick sååå fint i koppel :) Det är roligt o promenera om han går fint, och så får man gå själv oxå normalt. Men det behövs ännu mycke träning, fast jag tror att vi är på god väg... Nyss blev han arg på mig när jag fotade honom. Han började skälla som en tok, tror att det var blixten han blev sur på.
Nu är han lite jobbig och vill ha uppmärksamhet, men det ska han verkligen inte få! Om några timmar kommer Henrik oxå, då ska vi göra nån god sallad till maten. Han påstod igår att han aldrig har gjort sallad, så han vill tydligen testa det:P

Det var lite kul när Henkas brorsa gjorde rulltårta för första ggn. Den smakade precis som pannkaka:D och såg lite rolig ut:P Men jag är ganska imponerad av en kille, eller en pappa kanske man ska säga som börjar baka. Den dagen Henrik säger att han ska testa baka bulla för att han aldrig har gjort då, då hör jag nog fel?!

Jag ska bara vara ledig idag och söka reda på nå fina tomtemor kläder:) Sen kanske jag ska till jala och köpa några saker. Heipparalla (just nu lyssnar jag på "rentun ruusu" om nån undrar, en ganska bra finnelåt)

Inga kommentarer: