söndag 13 januari 2008

Luleå

Diesel jeans

Diesel fick följa med på en liten tripp idag. Vi förde Henkas mamma till flyget och sen var vi och fikade på storheden och gick lite i affären och så var vi ute med Diesel. Så nu kan han ju säga att han faktiskt varit längre söderut än Kalix;)

Linda kommer hem på tisdag, längtar... Hoppas bara inte att hon har fått för sig att det är tråkigt i USA. Har inte hört nånting från henne på en vecka så har ingen aning om vad hon sysslar med där. Nr jag skrev med henne på msn efter nyår hade dom tydligen varit på nåt skitcoolt new year party:D

Vissa kan inte förstå vad man ska i USA och göra men har man varit där så vet man:)

Hittade förresten några fina kläder åt mig i Luleå coh sen var vi till Rusta och kollade om dom råkades ha kvar utav den där hundbädden som var så billig men hon som jobbade där sa att den var "jätte slut". Vi var kanske inte dom enda som hade frågat efter den...

Diesel är rätt så utslagen efter helgens program. På fredag for vi till Kukkola och sov över och han fick springa av sig rejält och senare busade han med en hundkompis. På lördag morgon kom Diesels farfar och hämtade honom till skogen. Dom jagade fågel och farfar sa det än en gång med stolthet i rösten att jag sköt ju i skogen och Diesel var inte det minsta skotträdd. Sen körde vi lite skoter och Henrik gjorde nåt konstigt med ryggen så han fick väldigt ont och kunde inte följa med ut på isen med mig och Diesel så vi fick gå ensamma. Nu har han inte lika ont nå mera:)
Kvällen innebar mera bus med kompisen Puma innan vi åkte till vuono. Där fick han stanna i sin nya bil och sova medans vi andra spelade "vem vill bli miljonär" (tips på ett roligt sällskapsspel)

Ångrar verkligen att jag inte hade med mig kameran till Kukkola för det såg såååå härligt ut när Diesel rullade och sprang i snön och på isen. Han bara lyste av lycka:)

Imån är jag "mamma" hela dagen. Ska hämta ungarna från skola/Dagis med Diesel. Danne har väntat länge att jag ska komma och hämta honom med Diesel. Han sa sist när han var hos mig att han ska bli en hundskötare för han tycker så mycket om Diesel. Och Diesel är jätte snäll med honom nu när han har blivit större och inte bits och hoppar hela tiden.

Nu ska jag spela Mario, är jätte beroende av det.

Hejsvej

Inga kommentarer: