onsdag 12 december 2007

Promenad















Idag har vi varit ute länge. Vi gick efter en väg mot vuono som var vid skogen. Diesel var verkligen glad över att få springa. Ingen har som riktigt hunnit med honom den här veckan när jag har jobbat och Henrik har varit i skolan. Se så stor han har blivit. Han vägde 24.4 kg då här om dagen när vi vägde honom. Henrik hade altså mest rätt.


Sen är det en liten tomtenissgubbe som var glad över att han får låna kläder av Danne. Linus har julfest imån och hans pappa hade glömt bort att fixa kläder åt honom (virriga som pappor är) så när jag och Riitta och Diesel var i Vuono tog vi med oss en dress som passade perfekt och sååå glad han blev.

Nu är jag slut efter en ledig, härlig dag med fint väder och motion. Har latat hela kvällen, jag och Diesel men det ä vi värda:)

Snart är det julafton. Här på datorskärmen står det att det är 11 dagar kvar men jag tror nästan inte det så jag måste gå till köket och räkna "manuellt" i min almanacka om det verkligen är så nära. Julen kommer för fort numera, och när man var liten kändes det som en evighet innan det blev julafton...

Inga kommentarer: