söndag 23 mars 2008

Härligt med vår

Har åkt skidor så fort jag har haft möjlighet och Diesel har sprungit brevid. Har fått Henrik att åka 2 ggr hittills i år (och under "alla" våra år tillsammans) och det är jag väldigt nöjd med:) Förra året sa han att jag inte lär se honom stå på ett par skidor så länge jag lever... Tur att folk ändrar på sig ibland! Och jag tror att Henrik har tyckt att det varit riktigt skönt, faktiskt:)

Imån ska vi åka till Pullinki. Äntligen kommer man iväg. Har inte åkt på flera år, fattar inte varför... men det har bara inte blivit av. Det ska bli sååå kul. Hoppas vi får soligt väder så blir det extra kul.

...Men jag saknar redan min kompis. Han har farit till sin farmor och farfar och sovit över så att dom slipper kliva upp så tidigt imån när vi far. Han gillar att vara där för han blir så bortskämd:) Hur ska det egentligen gå om jag far till jeppis nästa helg och måste lämna honom hem?:( Hade aldrig fattat att man kunde sakna sin hund såhär mycket innan jag själv skaffade en. Diesel är verkligen världens bästa kompis. Han bråkar nästan aldrig med mig numera, och det är skönt. Han är nästan alltid snäll med alla. När han blir vuxen kommer nog inte ens mamma att behöva vara rädd för honom. Hon sa faktiskt igår att hon har trott att stora hundar är farligare än dom små men att när hon har sett Diesel så har hon märkt att dom stora är ju inte alls så farliga som hon trodde. Hon sa att hon inte är så värst rädd för honom nå mera, och det är ju bra. Om jag lyckas få mamma att inte vara hundrädd nå mer och börja tycka om hundar nångång så då har jag lyckats ganska bra!

"Filosofen"
(han gillar att fundera på saker, många ggr sitter han bara och tittar nånstans i nån annan värld)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att di mamma blivit mer "kompis"med Disel.

Visst är det så att hunden är människans bästa vän!

Cathi sa...

Känner igen det där...Min pappa har ju alltid haft hundar (gråhundar,jämthundar och stövare)och mamma har alltid varit hundrädd - hon blev biten (el.nafsad) när hon var ung.
Men när jag skaffade Rumba, och nu Moa och Molly - så kelar hon med dom och säger "mommor vovve" - så det har tagit över 50 år!!

Susanne sa...

Än är det alldeles för tidigt att ta fram den :) Kanske under maj månad :)