måndag 31 mars 2008

Helgen som gått

Tänkte börja med att försöka förklara hur mycket jag har saknat mitt "barn" när jag var borta i helg. Han kunde inte följa med, för han har inget pass:( Typiskt att man ska behöva alla möjliga papper på allting! Han hade säkert haft det så kul med kompisen Kej. Men iof så hade han det minst lika kul i Kukkola. Han hade inte betett sig som ett monster utan som en hund, skönt:) Det enda han ätit upp var sin egen boll och en handske "pust". Man hade lite ont i hjärtat hela helgen när man visste att Diesel var så långt borta;) Visst är jag fjantig?!:D Han hade gråtit lite första natten men sen blev han som hemma. Det är så bra träning för honom oxå att få vara nån annan stans för det kommer ju att behövas hundvakt fler ggr.

Lite bilder på min sötplutt...




Så till det som jag egentligen skulle skriva om, min helg.

Det har varit en skitbra helg i Jeppis. Man har hunnit med ovanligt mycket faktiskt. En helg går så fort när man är borta och man vill göra så mycket och träffa så många. Vi som hos Lollo och Dan för det var fullt hus hos alla när dom hade ställt till med förlovningskalas. I Finland firas det stort. Man måste ha en jätte fest och hyra en lokal. Tur att jag och Henrik slapp;) För det kändes ungefär som att vi satt på bröllop, det var välkomsttal och avslutningstal och program och det andra med det fjärde. Men trevligt hade vi iaf:)

Det blev inte så mycket till semester, som man tror att det ska vara varje gång man åker till Jakobstad. Sov allt för lite och när man kommer hem måste man vila upp sig rejält. Skönt att jag är ledig idag, och kul att jag ska jobba imån:) Då har jag fått vila upp mig. Och ställa i ordning här hemma.

---

Hoppas vi får träna med vovvarna snart:) På torsdag blev det ju ingenting:( Som avslutning på detta inlägg tar vi en titt i mitt fotoalbum.


Jag längtar tills vi far och åker slalom igen. Det var sååå härligt.

Diesel med sin brud;)

...Dom är nog lite kära;)


Här försöker Diesel hoppa efter torrköttet som hänger där uppe under taket. Och han blev faktiskt riktigt arg tillslut när han inte nådde dit så han började skälla. Nu ska jag gå på Nya konditoriet o fika:)

Hejsvej

Inga kommentarer: