onsdag 28 maj 2008

Träning och så Pålkem, världens ände

Diesel 11 månader på stranden. Han väntar på att få fara och bada med sin nya leksak.

Han badade och plaskade runt i vattnet och hade kul, men kunde inte simma;)

Dummy träning inomhus går skitbra:) Diesel kommer med den varje gång, men ibland går det lite trögt. Han blir glad varje gång jag plockar fram den. Hoppas han blir en duktig apportör:) Matte tycker att det är sååå kul.


Utomhus har vi försökt en gång, men där är det lite för mycket störning ännu. Och eftersom vi inte är säkra på inkallningen ännu så är det bättre att vi väntar en stund innan vi försöker igen.



PÅLKEM
Jag har varit på jaktinternat i Pålkem hela förra helgen. Det var verkligen värt pengarna, på alla sätt och vis. Har lärt mig massor om jaktträning och fått massor av andra bra tips. Det pratades mycket om ledarskap. Instruktörerna var trevliga och verkade kunna mycket.

Här är Vanilla (Diesels moster). Det var sååå härligt att se henne jobba. Och alla andra oxå förståss. Men Vanilla är jätte duktig och har sån fart. Det var mycket snö ännu i Pålkem. Hur mycket som hellst i dikena och väldigt blött på ängarna. Tur att man ahde stövlar med sig. Jag lärde mig jätte mycket under helgen. Och en bra sak var att man slapp vara hungrig. Det var super bra mat och man fick äta ofta, och det passade bra åt mig. Jag är ju en sån som hela tiden måste få äta nånting och hela tiden är hungrig. Maten var lika bra som på lyxrestaurang. Utan att överdriva!!

Pålkem är ett mysigt ställe. Vi hade kanonbra väder:)

Här sov vi, i en gammal Konsumbutik.

På lördag kväll hade vi tre rätters middag. Så här såg förrätten ut. Svårt att beskriva hur gott det smakade.

Hör och häpna, Henrik läser böcker och jag är super glad för det:) Han läser varje dag, frivilligt. Känner mig stolt som har lyckats med nånting iaf;) Känner mig helt misslyckad med Diesel idag. Ingenting har gått som jag har velat. Nå men alla dagar är inte dom bästa.

Nästa vecka ska jag på semester till sthlm. Härligt!! Jag har en tidig semester för sen jobbar jag hela sommaren:)

Nu väntar sängen och goldenretriver boken, jag behöver en rejäl uppfräshning. Det är snart ett år sen jag lästen den sis, och då hade jag inte ens en hund. Kanske jag inte tycker att den här dagen var en så misslyckad dag när jag har läst lite ur boken?

Inga kommentarer: