tisdag 27 januari 2009

Aavasaksanvaara & träning

Igår for vi med Diesel på en liten utflykt till Övertorneå och Aavasaksa. Det var bara matsäcken som fattades. När vi kom upp på berget blev jag alldeles chockad över hur mycket snö det var. Man fick plumsa, men som tur var hade vi båda ordentliga vinterskor på oss. Mitt batteri i kameran tog slut nästan på en gång, men jag hade tur som lyckades fånga lite på bild iaf. Det var såååå vackert där uppe. Träden var alldeles vita, det kändes som i en saga:) Man fick vara lite försiktig med Diesel för det fanns ett stup där vid en utsiktsplats.

Diesel väntar snällt medans matte fotar.

*****



Idag har vi tränat igen efter vårat ganska så långa jullov. Det märktes att Diesel har mognat. Det är kul när man kommer någon vart i träningen. Vi tränade också utställning, eftersom vi har en utställning i mars. Henrik och Diesel tränade mycket fot och inkallning idag. Jag sprang på agilitybanan, skitkul!! Sen gjorde jag även ett försök med att trimma Diesel men det gick inte så värst bra för han var så trött.

Det här är nog Mamma Wilda tror jag... Hon och Vanilla är så lika så jag ser knappt skillnaden.


Diesel i full fart på agilitybanan. Han älskar verkligen att träna agility.

Nu var det färdig bloggat för den här gången! Ska försöka ha med kameran i skidspåret nästa gång, så ska ni få se på Diesel;)

1 kommentar:

Golden&Vitt sa...

Hej på er
Tack för en härlig träningsdag, att Diesel har mognat det såg man nu, jätte skönt:)
Det är Vanilla på bilden inte mamma Wilda :)

Kan du skicka till mig på mailen foton på Diesel när ni var i Aavasaksa, dom var såå fina.Om jag får sätta dom på hemsidan.

Kramz/annika&co