måndag 29 september 2008

ÅÅÅÅH vad jag längtar...


Inte länge kvar, så är jag här:) Den här gången är det faktiskt min tur! Har inte varit utomlands på länge. Inte sen USA och det är väl två år sen, om inte mer. Tycker att det är super kul att resa, synd att inte Henrik tycker om det lika mycket som jag. Men efter att vi varit på våran bröllopsresa så hoppas jag att hans "tycke" har förändrats:)


Diesel vägde 36 kg igår, så han har inte så långt kvar till sin "idealvikt" som är 38 kg (gärna 40). Vi försöker mata honom så gott det går här hemma, men vi lyckas inte så bra för det mesta kommer ut genom munnen istället för att slinka ner i magen. Man skulle inte tro det om Diesel, att han spottar ut det mesta som bjuds på, men så är det. Hoppas att det går över med tiden...

Idag blev jag så frustrerad igen när han inte åt så jag började sura. Man försöker ju intala sig själv varje gång han äter att YES! nu har han äntligen börjat äta, skönt, då behöver man inte bekymra sig om den saken mer, men ack så fel man har.

Nånting positivt med Diesel just nu? Jo, man kan ha honom lös igen, för han kommer när man ropar:) Och han kan vara lös från bilen och in och tvärt om. Han går alltid bara och pissar vid mattstället och sen kommer han. Det känns verkligen som att nu har man fått lön för mödan. Vi har tränat supermycket inkallning och äntligen börjar det sitta.

Natti Natti!!


1 kommentar:

Golden&Vitt sa...

det är såå härligt att läsa att träningen eran gett lön...Diesel är ju en jätte klok, och söt kille bara lite bebbis ibland hi hi

Inte vill du väl byta honom mot mattson...tok unge *ler*

Vi ses på lördag morgon/kraamz