onsdag 17 september 2008

En uppdatering!

Vi har varit barnvakt åt Diesels kompis, labradoren Kej. Ibland morrade Kej åt Diesel men annars gick det hur bra som helst. Dom busade i massor!!

Super trötta efter allt springande. Diesel är inte i bästa kondition;) Han rör på sig mycket, men han har ju slutat helt att äta:( Jätte jobbigt är det, speciellt när man vet att han är för smal oxå. Ingen päls har han heller och den kommer ju aldrig tillbaka om han inte börjar äta... Imån ska vi köpa en ny sorts mat (igen) och vi hoppas verkligen att det funkar, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Man blir bara så frustrerad när hunden inte äter. Det sägs ju att en hund aldrig dött av svält så inte dör han väl men han är spinkig.

Det som vi har sysslat med hela sommaren i princip, så fort vi har haft ledigt, är spårning och apportering. Det r superkul nu när Diesel har börjat komma med dummysen utomhus. ( I lina såklart) Men vi är på god väg. Snart kanske vi kan börja träna utan lina?:) Förut gick det inte alls att apportera ute, när man hade försökt ett tag så gick man in och surade. Nu blir Diesel överlycklig varje gång han ser att jag har dummysen i handen, altså tycker han oxå att det är skitkul:) :) :)

Vi har fått en riktig älgklöve nu och behöver inte använda nån barnslig liten bambi-klöve nå mera. Diesel tyckte super mycket om den!! Extra kul att spåra kanske när man får en så bra belöning på slutet?!

Här är våran fina Diesel i Kukkola.

*************


Förresten.... Snart är jag här!!!!!!

Jag & Linda drar iväg på en sista minuten. Ska bli sååååå härligt med lite värme och sol!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin bild på Disel och Kej !

Lyllo dig och Linda som ska ut och resa.

Det är du välvärd,du som jobbat så mycket i sommar !