torsdag 2 april 2009

Vad jag längtar...

Har längtat såååå efter att få börja spåra. Har faktiskt tänkt på det nu varenda dag när man har fått så mycket vårkänslor. Idag när vi var och åkte skidor så kände man en sån där härligt doft av våren och då tänkte jag igen att SNART får vi börja spåra. Viltspår är nog det roligaste som jag och Diesel gör tillsammans:) Det passar oss så mycket bättre än tex. apportering, där allting bara går åt skogen och det slutar med att både jag och hunden är sura på varandra. Henrik och Diesel är däremot det perfekta "apporteringsparet" :)


Framtida Planer:
*Lydnadskurs
*Inoff utställning i Kalix
*Jaktlydnad
*Viltspårsprov till hösten?

Nu ska jag gå och lägga mig med en tidning. Längtar till Påsken, och valborgsmässoafton. Storhelger är alltid så mysiga familjedagar:)

1 kommentar:

Mallu J sa...

Jag längtar oxå till påsken, kul att ha gubben hemma några dar innan han åker till london 5 dar =( Då ska jag nog passa på och hälsa hos alla bekanta ;) Det är ju såå härligt att kunna gå med hundarna utan koppel, och vilken träning dom får samtidigt!! Hjärgympa och kontakt =) Skulle vara kul och ha en gemnsam hundpromme nån dag. Ninja och Diesel tyckte ju om varann alla fall senast. ha en supertrevlig påsk!!